נגישות

keyboard_navניווט בעזרת מקלדת


black_white

גווני שחור - לבן

color_reverse

צבעוניות הפוכה

readable_content

גופן קריא


font_big

גופן ענק

font_normal

גופן גדול

font_small

גופן רגיל (דיפולט)


סמן לבן גדול

סמן שחור גדול

הדגשת כותרות


reset_accessabilityביטול הנגישות


לקויות למידה

חזרה לארכיון כתבות

בית אקשטיין מעניק שירותים לצעירים ובוגרים עם ליקויי למידה ו/או הפרעות קשב וריכוז

ליקויי למידה הוא מושג המתייחס למגוון של תופעות המתבטאות בקשיים לימודיים. הקשיים מאופיינים בלקויות ברכישת מיומנויות למידה בסיסיות כגון: קריאה, כתיבה וחשבון, וביכולת לעשות בהן שימוש לימודי ואחר.
כמו כן, עלולים להתגלות קשיים ברכישת שפות זרות, ביכולת הקשבה ודיבור וביכולות קשב וריכוז (הפרעות קשב ADHD / הפרעת קשב ADD)

תלמידים עם לקויות למידה מגלים בדרך כלל יכולת קוגניטיבית תקינה, אולם, קיים פער משמעותי בין היכולת האינטלקטואלית שהם מפגינים ובין היכולת המצופה מהם בהשוואה לבני גילם ולמספר שנות הלימוד שלהם.

ליקויי למידה אלו מלוות לעיתים קרובות בקשיים רגשיים, המתפתחים עם השנים בשל היסטוריה ארוכה של כישלונות חוזרים ונשנים בתחום הלימודי, ואשר מפתחים דימוי עצמי נמוך, הנעה (מוטיבציה) נמוכה ללימודים ואפילו מועקות וחרדות נפשיות. יש לציין שלא בכל המקרים יופיעו כל התסמינים לעיל.

לקויות למידה ואינטיליגנציה

בניגוד לדעה הרווחת כי ילדים עם לקויי למידה הינם בעלי לקות אינטלקטואלית ומנת משכל נמוכה, הרי בפועל בקרב הילדים לקויי הלמידה יש מגוון רחב של מנות משכל ורק יכולות הלמידה שלהם מוגבלות. לראיה ניתן למצוא בוגרים עם ליקויי למידה בעלי תארים גבוהים ועם שנות לימוד אקדמיות רבות אשר בעזרת הנחיה נכונה למדו להתגבר על לקוי הלמידה שלהם ועשו חייל בלימודיהם.

איך ליקוי למידה בא לידי ביטוי

ליקוי למידה יכול לבוא לידי ביטוי בשלושה תחומים עיקריים: בתחום ההתנהגותי, בתחום הקוגניטיבי ובתחום החברתי. כמו כן יכול ליקוי הלמידה להתבטא בבעיות של תפישה ועיבוד חזותיים, זיכרון חזותי, בעיות שפה, קשיי סדר וארגון, בעיות קשב וריכוז, תפקוד מוטורי, קשיים בהתמצאות במרחב וכד'.

לקויי למידה והשפעות הסביבה

ללקויות הלמידה מקורות מגוונים ביניהם נסיבות רפואיות נוירולוגיות למשל מצוקה טרום לידתית, תורשה וכד'. לליקוי הלמידה יכולה להיות השפעה מכרעת מהסביבה. ילד עם ליקוי למידה אשר יגדל בסביבה שאינה תומכת, אינה מבינה ו/או מסייעת לו להתמודד עם ליקוי הלמידה שלו, ביטוייה עשויים להחריף וליצור אצל הילד בעיות רגשיות ולהקצין את התנהגותו עד כדי אבחון שגוי של בעיות שאינן המקור האמיתי לקשיים שהוא חווה, כי אם תוצאה של היעדר תמיכה סביבתית.

לקויי למדיה - הוראה מתקנת

בלקויות למידה ניתן לטפל באמצעות הוראה מתקנת, אבחון ליקויי למידה וטיפולים תרופתיים המותאמים אישית לכל אחד, במגוון שיטות מתחום הפסיכולוגיה וכן בעזרת ביופידבק, טומטיס ועוד. הוראה מתקנת מטרתה לאפשר לילדים לצמצם פערים לימודיים, המורגשים במיוחד במסגרת החינוכית הפורמלית ובכיתות מרובות תלמידים.

לקוי למידה והתנהלות בבתי הספר

לסביבה ולמסגרות בהן נמצא הילד השפעה מכרעת על איכות חייו ודרך התמודדותו עם הלקות שלו. במסגרות הלימוד של בית אקשטיין המיועדות ללקוי למידה, הילדים חווים חינוך אחר באוירה מאפשרת, תומכת וקשובה. אנו מאמינים כי מתן כלים לתלמידים לקויי הלמידה, מאפשר להם, על אף קשיי למידה, לממש את הפוטנציאל הטמון בהם. אנו דוגלים בחינוך ערכי הכולל פרוייקטים של מנהיגות צעירה, קיימות, יזמים צעירים וכד'. תלמידנו ניגשים לבחינות הבגרות.

בתי הספר של בית אקשטיין

בתי הספר של בית אקשטיין ללקויי למידה הינם בתי ספר לחינוך מיוחד, מוכרים ושאינם רשמיים הפועלים ברישיון ובפיקוח משרד החינוך ומיועדים לתלמידים מכיתה ג' ועד יב' (יסודי ועל יסודי), אשר עברו ועדות השמה לבתי ספר לחינוך מיוחד והופנו על ידי ועדת השמה ושיבוץ ללמוד בבתי ספר ללקויי למידה.